ELS ORÍGENS

Mª J. Filella Muset 1965, Barcelona

L’Escola Muset fou fundada l’any 1974 al barri de Gràcia per Paquita Muset (escultora) i Carme Muset (pintora). L’any 1984, l’escola va ser traslladada a Gran de Gràcia, davant del metro de Fontana, on es consolidà com a escola de dibuix i pintura.

A partir del 1997, Mª J. Filella Muset s’incorporà com a professora de dibuix i pintura, i el 1999 ja rellevà a la Carme Muset com a titular de l’escola. L’any 2010, un nou trasllat va situar l’escola al cor de l’Eixample, al carrer Mallorca.

Actualment l’academia segueix el camí traçat per Carme Muset, el de crear un espai on tothom pugui desenvolupar les seves inquietuds artístiques.

Despres de finalitzar els estudis artístics a l’escola d’arts i oficis de la Llotja de Barcelona, proseguí la seva formació especialitzant-se en les tècniques de pintura a l’oli i aquarel·la amb artistes com Torrens Lladó i J. Martínez Lozano.

Consolidà la seva experiència com a professora de dibuix i pintura al costat de Carme Muset, a l’escola que dirigeix actualment.

Des de la seva primera exposició a la Sala Roglan (1999, Barcelona) ha anat treballant fins a guanyar-se un lloc dins del món de la pintura. Així, ha exposat en galeries de renom com la Galeria Intel·lecta (Sabadell), Galeria Ágora 3 (Sitges), Galeria El Claustre (Girona), Galeria Coarte (A Coruña), Galeria d’art Puigcerdà (Puigcerdà), Galerie Kalliste 21 (París), Galeria Kroma (Mahó) i Galeria Comas (Barcelona), entre d’altres.